Robert Siwak

– instr. perkusyjne: cajon, bendir, daf, rig, darabuka
Robert-650-D-004
Perkusista.  Nieźle zorientowany w muzyce Orientu
Gra na dafie, bendirze, darabuce, riggu, zarbie i cajonie. Kto nie wie jak wyglądają i skąd pochodzą, powinien po prostu przyjść na koncert.
Już w trakcie studiów grał w zespołach muzyki dawnej m.in: „Ars Nova”, „Bornus Consort” (spektakl „Ludus Danielis” w Teatrze Wielkim w Warszawie) i „Dekameron”, z którym współpracuje do dziś. Ukoronowaniem tego była specjalizacja  w grze na dawnych arabskich i perskich instrumentach perkusyjnych.
Uczestniczył w nagraniach ponad 30 płyt dla wytwórni polskich i zagranicznych. Współpracuje z  kilkoma formacjami muzycznymi.
A także z kompozytorami Krzesimirem Dębskim, Janem A.P. Kaczmarkiem, Jackiem Kleyffem, Pawłem Mykietynem ( filmy: „Ono”; „Tatarak”, „Essential Killing” i „Pasja wg. sw. Marka”), Stanisławem Radwanem, Jerzym Satanowskim, Stanisławem Syrewiczem i Stanisławem Szczycińskim.
Bierze udział w recitalach piosenki aktorskiej m. in: „Gotujacy sie pies” Edyty Jungowskiej, „Trup i walc” Pawła Tucholskiego i „Maryna C.” Pauli Kinaszewskiej.
Aktualnie współpracuje z warszawskimi teatrami: Dramatycznym w sztuce „Alina na Zachód”, w której jest współautorem muzyki i Ateneum spektakl „Merylin Mongoł”.
WYKSZTAŁCENIE:
Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie perkusji prof. Edwarda Iwickiego.
POZA TYM
Prowadził kursy gry na dawnych instrumentach perkusyjnych  m.in. ; w Starym Sączu, Poznaniu, a także na III Festiwalu „Skrzyżowanie Kultur” w Warszawie. Przy okazji koncertów zagranicą zawsze kupuje sobie jakiś nowy instrument perkusyjny. Audiofil. Na dobry sprzęt przeznacza całe honoraria z koncertów.