Marta Maślanka

– cym­bały, santur
Marta-650-D-003
Było cymbalistek wiele?
Specjalizuje się w muzyce filmowej i teatralnej. Nagrała na cymbałach ścieżkę dźwiękową do koncertu Jankiela w filmie Andrzeja Wajdy Pan Tadeusz, z muzyką Wojciecha Kilara. Brała także udział w re-premierze filmu Pan Tadeusz w reżyserii Ryszarda Ordyńskiego (film niemy z roku 1928) z wykonywaną na żywo muzyką Tadeusza Woźniaka.

Współpracuje z najlepszymi polskimi kompozytorami, m. in. Michałem Lorencem, Janem A.P. Kaczmarkiem (na jego zaproszenie wzięła w 2002 r. udział w nagraniu jego muzyki do filmu Niewierna (Unfaithful) towarzysząc The Hollywood Studio Symphony w Los Angeles), Krzesimierem Dębskim, Pawłem Mykietynem, Ablem Korzeniowskim, Tadeuszem Woźniakiem, Bartłomiejem Gliniakiem, Antonim Komasą-Łazarkiewiczem.
Wzięła udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt m. in. Anny Jagielskiej, Antoniny Krzysztoń, Marii Pomianowskiej, Justyny Steczkowskiej, Jacka Kleyffa, Marcina Pospieszalskiego, Mateusza Pospieszalskiego, Weroniki Grozdew- Kołacińskiej, Sławka Wierzcholskiego, Kapeli ze wsi Warszawa.
Gra w zespole DesOrient. Jest także członkiem Kapeli Brodów i zespołu muzyki dawnej Comtessa. Przez wiele lat współtworzyła Zespół Polski. Gra również muzykę sefardyjską, a na perskich cymbałach- santurze wykonuje muzykę irańską współtworząc zespół PersoPolish Mohammada Rasouli.
EDUKACJA
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie instrumentów perkusyjnych. Na cymbałach gra od 1993 roku.
POZA TYM
Nie potrafi powstrzymać się przed kupowaniem kolejnych cymbałów. W swojej kolekcji ma cymbały chińskie (yang- chin), indyjskie, perskie, białoruskie, rzeszowskie, cieszyńskie i kopię cymbałów średniowiecznych. Lubi też trampki i małe, kolorowe torebki.